آیا می دانید چه سنی کمترین رضایت از زندگی را همراه خود دارد؟!
 
مطالب مختلف و مفید
 

به تازگی تحقیق جالبی روی مردم ۱۶۰ کشور دنیا انجام شده است با هدف اینکه سن بحرانی که در آن انسان ها، کمترین رضایت مندی از زندگی را دارند، مشخص شود. این مطالعه از نظر حجم نمونه به صورتی انجام شد که قابل تعمیم به ۹۸ درصد دنیا است.

آیا می دانید چه سنی کمترین رضایت از زندگی را همراه خود دارد؟!

نتیجه این مطالعه تأییدکننده حدس های قبلی ماست:

در میان سالی یعنی در سنی بین ۴۵ تا ۵۴ سالگی بیشتر مردم، دچار نوعی ناراضیتی از زندگی اند، یعنی از یک سو دیگر در خود جوانی و انرژی برای تغییر را نمی بینند و از سوی دیگر از نظر روانی آن حالت تسلیم و تحمل و تجربه کهنسالی را ندارند. بنابراین اگر نمودار رضایت از زندگی را رسم کنیم، می بینیم که شکلی شبیه U دارد.

آیا می دانید چه سنی کمترین رضایت از زندگی را همراه خود دارد؟!

اما خب، این نمودار بیشتر در کشورهای ثروتمند انگلیسی زبان صادق است و در کشورهای آفریقایی و کشورهای جدا شده از شوروی سابق، آمریکای لاتین و کارائیب، هر چه سن بالاتر می رود، میزان رضایت از زندگی کمتر می شود. این مسئله می تواند به این خاطر باشد که سیستم های بهداشتی و بیمه حمایت گر از کهنسال ها در این کشورها به قوت کشورهای جهان اولی نیستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب مختلف و مفید و آدرس matalebemofid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: